Tekirdağ'da bir sanat galerisi


Yaklaşık 2 ay önce, hep bir ağızdan sezonun açılışını Zero, bienal ve Artinternational ile kutluyorken Tekirdağ'da çok ilginç bir şey oldu. Vavien Art Gallery adı ile Trakya bölgesine ilk kez bir sanat galerisi açıldı. Tüm yaz sezonunu Tekirdağ'da geçiren biri olarak tabii ki bu durum başlarda beni çok heyecanlandırdı. Umutlarımı yüksek tuttum... Fakat bu açılış bir çok ilginç meseleyi de beraberinde getirdi.

Öncelikle, bilmem hatırlar mısınız; Haliç Tersanesi'nde Yeditepe Üniversite'si öğrenci/mezunlarından oluşan bir grup genç sanatçı "galeriler sürekli aynı sanatçılarla çalışıyor, gençlere yer verilmiyor" isyanlarıyla "fark edilebilmek için" bir sergi açtı. "Hey ben buradayım!" dediler adına da... Bu sevimli çaba beklenen ilgiyi görmedi. Sevimli olmanın dışına da çıkamadı. "Sisteme karşı aldıkları tavır tabii ki çok uzun sürmeyecektir" diye düşündüm. Kimse beni şaşırtmadı. Diğer sanatçılar neler yapıyorlar bir bilgim yok ancak bahsi geçen Vavien Art Gallery'nin kurucusu ve sahibi "Hey ben buradayım!" ile sesini duyurmaya çalışmış olan Hasan Berk Taşmerdivenli.

Sırayla gidelim ve acele etmeyelim. Taşmerdivenli, kariyerine girişi sisteme karşı bir duruş olarak nitelendirdikleri "Hey ben buradayım!" ile yaptı. Eğri oturup doğru konuşalım, bu sergi ilgi çekmedi ve her şey olduğu gibi devam etti. Tabii ki sağlam oturmuş bir düzeni yıkmak, ufak bir sergiyle olmayacaktır ve herkes bildiğini okumaya devam edecektir. Fakat buradaki mantık hatası, bu oluşum ile kendini ortaya atmış bir sanatçı olan Hasan Berk Taşmerdivenli'nin sanat kariyerine galeri açarak devam etmesidir. Çelişkiler silsilesi burada da bitmiyor, açılış Taşmerdivenli'nin kendi eserleri ile yapılıyor. Bu arada Taşmerdivenli bir fotoğraf sanatçısı. Bence fotoğrafın bir sanat dalı sayılıyor olması bile hepimize haksızlık.

Şimdi yapmamız gereken önce başkaldırmaya çalışıp, sonra da eğer elimizde imkan varsa bir galeri açıp orada kendimiz çalıp kendimiz oynamak mı olmalıdır sorusuna yanıt aramalıyız. Taşmerdivenli "Hey ben buradayım!" topluluğu için "çıkış noktasında fikri savunuyordum fakat mantıksızlığını sonradan fark ettim" diyor. Bu durumda bana söyleyecek fazla bir şey kalmıyor. Ancak yine kendisi "Hey ben buradayım!" topluluğundan çoğu sanatçı şu anda Vavien'in sanatçı portföyünde bulunduğunu dile getiriyor. Arkadaş olduklarını da varsayarsak eğer, hiç şaşırtıcı değil.

İstanbul odaklı gelişen sanat ortamına Tekirdağ'dan dahil olmaya çalışmak yeterince zorlayıcı olacaktır. Kendilerine bu yolda başarılar diliyorum.

Bonus olarak Vavien'in içi, "sergi" yapmak için yeterince el verişli değil. Sergi mekanla bütünleşebilmeli ve bir askı görevi görmelidir. Ancak Vavien bir ofis gibi duruyor. Kitaplık, piyano vs... bir çok "süs" eşyası bulunuyor. Ayrıca Taşmerdivenli Vavien'in sadece bir galeri olmayacağını, sanat adına bir çok etkinliğe yer vermeye çalışacağını da dile getirdi. Bu arada sergilenen eserlerin satılık olduğunu anlamamız için altlarında fiyat etiketleri bulunuyor...


Yorumlar

Popüler Yayınlar